مقررات بستری بيماران
مددجوی گرامی، همراه محترم
با سلام و آرزوی سلامتی برای شما به اطلاع می رساند بیمارستان شهيد مصطفي خميني یک بیمارستان بیمار محور و با تمام امکانات و تسهیلات در خدمت شما می باشد. ضمن تشکر از اینکه اين مركز را به عنوان مرکز درمانی خود انتخاب نموده اید، خواهشمند است جهت کسب اطلاعات لازم در زمان بستری مطالب زیر را به دقت مطالعه فرمائید.
مقررات بستري بيماران در بيمارستان شهيد مصطفي خميني
پذيرش بيمار اورژانسي
بيماراني كه بصورت اورژانسي به بيمارستان مراجعه مي نمايند به بخش اورژانس بيمارستان هدايت شده اقدامات اوليه جهت بيمار انجام مي شود و درصورت تشخيص پزشك بيمار بستري مي گردد
پذيرش بيمار با دستور بستري پزشك
مراجعين محترمي كه با دستور بستري ثبت شده در دفترچه بيمه و يا در سربرگ و ممهور به مهر پزشك معالج و با هماهنگي ايشان به بيمارستان مراجعه مي نمايند مي توانند به واحد پذيرش بيمارستان مراجعه نموده و بستري شوند پذيرش بيماران همه روزه از ساعت 7 لغايت 19 در واحد پذيرش و از ساعت 19 لغايت 7 صبح در پذيرش اورژانس بيمارستان صورت مي گيرد.
توجه: لطفاً كليه مدارك پزشكي و ليست داروهاي مصرفي بيمار در منزل ،زمان بستري همراه بيمار باشد.
از پذيرش تا استقرار بيمار در بخش
– ارائه مدارك مورد نياز جهت بستري بيمار به متصدي پذيرش
– ثبت مشخصات در كامپيوتر و صدور پرونده بستري
– چاپ دستبند مطابق با مشخصات شناسنامه اي بيمار
– ارجاع بيمار به داروخانه جهت دريافت كيف بيمار ستان
– ارجاع بيمار به راهنماي بيماران
– چك مشخصات پرونده و دستبند با مشخصات شناسنامه اي بيمار توسط راهنماي بيماران مستقر در اطلاعات بيمارستان
– تحويل يك جلد كتابچه راهنما به بيمار توسط راهنماي بيماران مستقر در اطلاعات بيمارستان
– راهنمايي بيمار و همراه به سمت بخش مورد نظر توسط راهنماي بيماران مستقر در اطلاعات بيمارستان
– بيمار مشكلات خود را با سرپرستار و يا مسئول شيفت درميان مي گذارد.درصورت حل نشدن مشكلات موجود.
– تماس با شماره داخلي 226 (سوپروايزر باليني) بصورت 24 ساعته
– در صورت عدم حل مشكلات بيمار در بخش ،مراجعه به مسئول رسيدگي به امور بيماران در طبقه همكف و يا تماس با شماره داخلي 385 – وخط مستقيم 88996214 – و شماره همراه09912703345
– صندوق شكايات مراجعين و بيماران در سالن اصلي بيمارستان ، درمانگاه و اورژانس تعبيه شده شما مي توانيد شكايات خود را در برگه شكايات ،انتقادات و پيشنهادات ثبت و داخل صندوق بياندازيد مسئول رسيدگي به امور بيماران به اين امر رسيدگي مي نمايد
زمان سرو صبحانه ، ميان وعده ، ناهار و شام بيمار
– ساعت سرو صبحانه: از 6 صبح لغايت 7 صبح
– ساعت سرو ميان وعده : از ساعت 09:30 صبح لغايت 10 صبح
– ساعت سرو ناهار : از ساعت 12 لغايت 13
– ساعت سرو شام : از ساعت 18 لغايت 19
– سرو چاي بعد از صرف ناهار و شام مي باشد(در صورت تمايل بيمار به خوردن چاي در غير ساعات تعيين شده مسئول شيفت با آبدارخانه بخش هماهنگ نموده ،چاي در اختيار بيمار قرار داده مي شود)
– رژيم غذايي بيمار توسط پرستار با توجه به دستور پزشك معالج روزانه در سيستم واحد تغذيه ثبت مي شود . روزانه جهت هر وعده غذايي يك مهماندار، بر اساس رژيم ثبت شده توسط پرستار، منوي غذايي را به بيمار اعلام مي نمايد و بيمار غذاي مورد علاقه خود را انتخاب مي نمايد .
– – در صورتي كه نياز به ناشتا بودن بيمار باشد ، توسط پرستار مسئول ، بيمار در جريان قرار مي گيرد .
مدارك لازم جهت بستري بيمار
– دفترچه بيمه پايه
– كارت ملي
– شناسنامه
– دستور بستري پزشك
– معرفي نامه بيمه تكميلي
– كارت بنياد شهيد و يا كارت جانبازي (جهت بيماران بنيادي)
مدارك لازم جهت بستري نوزاد
– دفترچه بيمه پدر و مادر
– گواهي ولادت نوزاد
امكانات موجود جهت همراه
– كاناپه تختخواب شو
– سرو وعده شام در بخش
– مراجعه به رستوران بيمارستان در طبقه سوم براي صرف صبحانه و ناهار
مسئوليت نگهداري پول و اشياء قيمتي بيمار
– مسئوليت حفظ و نگهداري پول ، اشياء قيمتي ، چك بانكي ، تلفن همراه و……..بيمار به عهده همراه بيمار بوده و بيمارستان هيچگونه مسئوليتي در اين رابطه نخواهد داشت
– در صورتي كه بيمار همراه نداشته باشد وسايل قيمتي و …… در بخش با حضور سرپرستار و انتظامات بيمارستان صورتجلسه شده و تا حضور همراه بيمار ،به واحد حراست بيمارستان تحويل مي گردد.
روش برقراري تماس تلفني با بيمار و بالعكس
– جهت برقراري تماس تلفني با بيمار بستري در بخش هاي عادي پس از گرفتن شماره بيمارستان 9-88966130 شماره درج شده در بالاي درب اتاق بيمار را وارد نموده تماس برقرار مي شود .
– اگر چنانچه بيمار تمايل به ارتباط تلفني با منزل خود و يا اقوام را داشته باشد مي تواند با شماره گيري عدد 9 از تلفن اتاق خود و پس از آزاد شدن خط ،شماره ثابت مورد نظر را وارد نمايد
قوانين و مقررات ملاقات بيمار
– استعمال دخانیات در تمامي قسمتهاي بيمارستان ممنوع می باشد.
– بعلت ايجاد اخلال در عملكرد دستگاه ها استفاده از تلفن همراه در بخش ها ممنوع مي باشد
– رعايت سكوت جهت حفظ آرامش بيماران الزامي مي باشد
– رعايت پوشش اسلامي در كليه قسمت هاي بيمارستان الزاميست.
– از آوردن گل براي بيماران بخش هاي ويژه خودداري نماييد.
– ملاقات بخش هاي عادي همه روزه از ساعت 14 لغايت 16 بلامانع مي باشد
– ملاقات بيماران بخش هاي ويژه همه روزه از ساعت 15 لغايت 16 مقدور مي باشد. توجه: در زمان شيوع ويروس كرونا ملاقات بيماران بخش هاي ويژه ممنوع و ملاقات بيماران در بخش هاي عادي فقط روزهاي دوشنبه و جمعه از ساعت 15 لغايت 16 مقدور مي باشد.
استعلام مالي و ميزان بدهي بيمار
– كليه بيماران عزيز بستري در بخش هاي بيمارستان مي توانند با مراجعه به واحد ترخيص از ميزان هزينه هاي خود وميزان بدهي به بيمارستان اطلاع حاصل نمايند
– واحد ترخيص بيمارستان مرتباً برگه هاي استعلام مالي بيمار ان را به دفتر پرستاري بيمارستان جهت رؤيت معاون پرستاري و ارسال به بخش مربوطه ارجاع مي دهد
– برگه هاي استعلام مالي بيماران توسط منشي بخش به بيمار و يا همراه بيمار جهت اطلاع از ميزان هزينه هاي بيمارستان تحويل داده مي شود
– در بيماران فاقد همراه و يا بستري در بخش هاي ويژه منشي بخش استعلام به روز بيماران را با تماس تلفني به خانواده بيمار اطلاع مي دهد
– مراجعين محترم لطفاً جهت بررسي ميزان هزينه هاي ثبت شده بيمار خود پيگيري هاي لازم را انجام دهيد.
اطلاعات لازم زمان ترخيص
– هنگام ترخیص کلیه مدارک شامل: گرافی ها، CT Scan، MRI، نسخه داروئی، داروهای اضافی همراه با دستور مصرف به انضمام مدارکی که بیمار از بیرون به همراه خود آورده است از پرستار بخش تحویل بگيريد.
– آموزش لازم هنگام ترخیص به صورت شفاهی و کتبی (پمفلت آموزشی) توسط پزشک معالج و پرستار مسئول آموزش به شما ارائه خواهد شد.
– صندوق انتقادات و پیشنهادات در سالن اصلي بيمارستان قرار دارد از شما عزیزان تقاضا می شود با ارائه انتقادات و پیشنهادات خود ما را در رسیدن به هدف اصلی که همانا ارائه خدمات با کیفیت به بیماران محترم می باشد همراهی فرمائید. همچنین از شما خواهشمندیم چنانچه از نحوه برخورد پرسنل، کیفیت ارائه خدمات، تسهیلات بیمارستان و … انتقاد و يا شکایت دارید، مراتب را به دفتر پیگیری امور بیماران بیمارستان اعلام بفرمائید. تا با بررسی مشکلات و شکایات، حتی الامکان برنامه ریزی لازم جهت جلوگیری از تکرار موارد مطرح شده به عمل آید. به شما اطمینان می دهیم کلیه شکایات شما به اطلاع مسئولين بیمارستان رسانده و مورد بررسی قرار می گیرد.
دفتر رسيدگي به امور بيماران: طبقه همكف جنب اورژانس بيمارستان
شماره هاي تماس دفتر رسيدگي به امور بيماران: 9-88966130 (358 داخلي)
تلفن مستقيم :88996214
تلفن همراه: 09912703345