مراسم تكريم و معارفه معاونين بيمارستان برگزار شد
به گزارش «روابط عمومي» بيمارستان، مراسم تكريم و معارفه معاون پشتيباني و مديرت منابع، معاون پرستاري و رئيس اداره امور عمومي و منابع انساني با حضور رئيس بيمارستان، معاونين، مديران، مسئولين و كاركنان بيمارستان روز چهارشنبه 2 شهريور ماه در تالار شاهد بيمارستان برگزار شد.
دكتر صداقت رئيس بيمارستان در ابتداي سخنان خود در اين مراسم ضمن گراميداشت ايام سوگواري شهادت حضرت سيد الشهدا (عليه السلام) و ياران با وفايشان و اسارت اهل بيت ايشان بيان داشت: انشالله بتوانيم از فرصت ايام سوگواري نهايت استفاده را ببريم و در مسير مبارزه حق عليه باطل قدم بر داريم.
ايشان در ادامه با توجه به ماهيت اين مراسم بيان داشت: تغييرات مديريتي كه رخ مي دهد هميشه چالش هايي بدنبال دارد و اين مسئله يك امر طبيعي است، ما سعي كرديم تغييرات انجام شده با شيب ملايم، بدون شتابزدگي و با يك كار كارشناسي و با مشورت و مطالعه همراه باشد تا بتوانيم انتخاب درست داشته باشيم. ضمن آنكه براي تمام نظرات احترام قائل هستم و از اين نظرات استفاده خواهم نمود، اميدوارم اين تركيب جديد منجر به چابك شدن بدنه ي مديريتي بيمارستان و در نتيجه حركت چالاك تر و سريعتر مجموعه در جهت نيل به اهداف بيمارستان باشد.
رئيس بيمارستان افزود: تلاش ما بر اين بوده كه نگاه به انتخاب تيم مديريتي جديد نگاهي نو و تحول خواهانه باشد. تحول خواهانه از اين منظر يعني اينكه ما به وضع موجود راضي نيستيم و حتي اگر وضع موجود ما خوب هم بوده باشد اما ما معتقديم به اين وضعيت خوب نيز راضي نيستيم و بدنبال تحول و بهتر شدن وضعيت موجود هستيم.
دكتر صداقت در ادامه بيان داشت: تا به الان تمركز ما بر اين بوده است كه وضعيت ظرفيت هاي بالقوه بيمارستان كه امروز به هر دليلي غير فعال هستند، بهبود يابند. اقدامات انقباضي در جهت كنترل منابع بيمارستان مد نظر قرار گرفته است، البته اين اقدامات به معني محدود كردن فعاليت ها نيست، بلكه به معني آن است كه در عين حفظ و ارتقا كمي و كيفي فعاليت هاي بيمارستان، بايد سياست هاي انقباضي بخصوص در مورد مسائل درآمدي، هزينه اي و منابع بيمارستان، انجام شود.
ايشان با اشاره به بحث افزايش رضايتمندي در بيمارستان خاطر نشان كرد: افزايش رضايتمندي كه ما بدنبال ان هستيم به عنوان هدف غايي و نهايي بيمارستان، در اين است كه تاكيد مي كنيم اين افزايش رضايتمندي بايد دو طرفه باشد و هم از طرف گيرندگان خدمت و هم از طرف ارائه دهندگان خدمت رضايتمندي حاصل شود. كه ايجاد دو سوي رضايتمندي به همديگر مرتبط هستند و نمي شود كه ما انتظار رضايتمندي از يك طرف را داشته باشيم و طرف ديگر را ناديده بگيريم.
رئيس بيمارستان در ادامه افزود: يكي ديگر از برنامه هاي ما ساماندهي نيرو انساني بيمارستان است كه به عنوان يكي از اولويت هاي ما در اين تغييرات مد نظر بوده است كه تحقق اين امر منجر به افزايش بهره وري نيروي انساني بيمارستان بشود و ما بتوانيم از نيروي انساني با انگيزه و متعهد كه بزرگترين سرمايه بيمارستان است و جزو فرصت هاي پيش روي بيمارستان نيز محسوب مي شود، اين ساماندهي نيروي انساني مي تواند مهم ترين كمك را براي حركت پرشتاب تر بيمارستان به ما ارائه دهد. تا بتوانيم جبران عقب افتادگي ها در زمينه هاي مختلف از جمله بدهي هاي مالي بيمارستان، مطالبات پرسنل و… را داشته باشيم.كه البته ما با جديت بدنبال ان هستيم و اميدواريم بتوانيم اين امر مهم را به سرعت انجام دهيم.
ايشان افزود: تلاش بنده اين بوده و است كه با توجه به ظرفيت بالاي بيمارستان در بخش نيروي انساني متعهد و كارامد، سعي نمايم تا كسي از اين مجموعه خارج نشود و از خانواده بيمارستان حذف نگردد و در واقع سنگر تغيير مي كند اما كسي از خانواده حذف نمي شود و ما در اين حركت شتاباني كه به سمت اهداف مان داريم، انشاالله بتوانيم از بركت وجود همه ي عزيزان و دلسوزان كه جايگاهشان تغيير يافته نيز استفاده نماييم.
دكتر صداقت در ادامه خاطر نشان كرد: طبيعتا هيچ كدام از ما كامل نيستيم، قطعا وقتي قرار است حركت پرشتاب و بي نقص باشد و ادامه پيدا كند همانطور كه عزيزان در سخنان خود تاكيد كردند، بايد در كنار همديگر قرار بگيريم و از همديگر كمك بگيريم و نقص هاي همديگر را بپوشانيم و برطرف كنيم، دست همديگر را بگيريم و به سمت جلو و به سوي قله حركت كنيم. طبيعتا نگاه بخشي و جزيره اي هيچ وقت به ما در اين مسير كمك نمي كند، يعني اگر من بدنبال اين باشم كه فقط به حيطه مسئوليتي خودم بپردازم و بدان نگاه ويژه داشته بشم و اصلاحش كنم، ممكن است نتيجه نگيرم و بايد اين خانواده در كنار و يكجا ديده بشود تا بتوانيم حركت موثري را جهت اصلاح امور و پيشرفت داشته باشيم.
ايشان در ادامه بيان داشت: هركدام از بزرگواران در عرصه مسئوليت خود در اين مجموعه ها، انتظارات ما را افزايش دادند مبني بر اينكه فعاليتي كه از اين عزيزان شاهد بوديم در عرصه هاي مختلف، اين انتظار است كه مديران جديد كه جايگزين مديران پيشين شده اند و در جايگاه ايشان قرار مي گيرند، مسير ادامه پيدا كند، ضمن برخورداري از محاسن سياست ها و اقدامات مديران پيشين، فراتر از گذشته اقدام و حركت نمايند. بنابراين كار براي ادامه مسير مديران جديد سخت است، از اين منظر كه مديران پيشين عملكرد قابل قبولي را داشتند و مديران جديد بايد تلاش بيشتري داشته باشند تا بتوانند ان رضايتمندي گذشته را حفظ و افزايش دهند.
رئيس بيمارستان در ادامه بيان داشت: بنده با توجه به اينكه در مدت حضورم در بيمارستان از نزديك شاهد تلاش هاي شبانه روزي و دلسوزانه اين عزيزان بودم مي توانم شهادت بدهم كه تلاش هاي اين عزيزان منجر به عملكرد تيمي مناسب بيمارستان شده است و بسيار زحمت كشيدند و تلاش كردند. و الحمدالله در دوران مسئوليت خودشان اتفاقات مبارك و بزرگ بسياري را رقم زدند. و هر كدام از اين عزيزان به نوبه خود در اين زمينه تلاش كردند و بنده از تك تك اين بزرگواران تشكر و قددراني مي كنم.
ايشان با اشاره به وجود مشكلات فراوان در بيمارستان بيان داشت: بيمارستان علي رغم اينكه مشكلات فراواني كه دارد، فرصت هاي زيادي هم پيش روي خودش دارد، اين فرصت ها مي توانند ان تهديد ها و مشكلات را هضم كنند و از بين ببرند و بيمارستان پرشتاب رو به جلو حركت بكند. و اين عزيزاني كه امروز ما از زحمات و تلاش هايشان قدرداني مي كنيم هر كدام در عرصه ي فعاليت مجموعه خود در اين تبديل تهديد ها به فرصت ها نقش پر رنگي داشتند و جا دارد مجدد و صميمانه از اين تلاش ها و زحمات دلسوزانه تشكر و قدرداني كنم.
دكتر صداقت در ادامه خاطر نشان كرد: علت اينكه اصرار داشتم همه ي اين عزيزان در مجموعه بيمارستان باقي بمانند، موضوع تبديل تهديد ها به فرصت ها است و معتقدم بايد از ظرفيت هاي اين بزرگواران همچنان استفاده بشود و اين تجربه ي كه اين بزرگواران در دوران مسئوليت خود كسب كرده اند در واقع يك نوع هزينه اي بوده است كه خانواده بيمارستان متحمل ان شده اند و اين مسئله براي همه ي كاركنان و مسئولين بيمارستان صدق مي كند و هر مسئولي كه در هر جايگاهي قرار مي گيرد در واقع هزينه ي كسب تجربه و آزمون و خطاهاي وي را مجموعه پرداخت مي كند، بنابراين وقتي مسئولي به جايگاهي مي رسد و تجربه كسب مي كند، قاعدتا ان سرمايه گذاري كه مجموعه براي ان افراد كرده است، بايد از ان نهايت استفاده بشود. اينكه بخواهيم كسي را حذف كنيم و خود را از محروم كنيم از تجربيات و خدمات اين افراد، قطعا سياست و اقدام مديريتي مناسبي نخواهد بود. با اين نگاه ما علاقمند بوديم كه فعاليت اين عزيزان در بيمارستان با انگيزه و توان مضاعف همچنان استمرار داشته باشد و تدام يابد. نگاه مان در تغييرات بيمارستان اين گونه نبوده است كه كسي را حذف كنيم و خود و مجموعه را از وجود كسي محروم كنيم در واقع هدف ما ارتقا كمي و كيفي فعاليت هاي بيمارستان بوده واميدواريم بتوانيم با كمك همه شما در اين مسير موفق باشيم.
رئيس بيمارستان در پايان سخنان خود تاكيد كرد: درست است كه انسان ها به عنوان مدير مي آيند و مي روند ولي اگر بخواهيم تحولي اتفاق بيفتد و ان شرايطي كه حفظ وضع موجود و نگاه رو به جلو و توسعه محور و نگاه از بين بردن ضعف ها اين نوع نگاه اتفاق نمي افتد مگر اينكه مدير بتواند بدنه ي مجموعه تحت مديريتي را با خود همراه سازد اگر اين اتفاق افتاد، ما موفق خواهيم بود و در غير اينصورت نبايد انتظار تحول و تغيير جدي و مناسبي در مجموعه باشيم. انتظار ما از تمامي مديران و مسئولين بيمارستان اين است كه هر كس در حيطه مسئوليت خود اين كمك را به مجموعه ارائه بدهد. تا بتوانيم اين تحول و پيشرفت را همان گونه كه از ما در اين جايگاه مورد انتظار است، رقم بزنيم.
پيش از سخنان رئيس بيمارستان، آقاي مهندس كيائي معاون پيشين پشتيباني و مديريت منابع، آقاي دكتر آهنگر سرپرست معاونت پشتيباني و مديريت منابع، خانم افشاريان معاون پيشين پرستاري، خانم جوادي سرپرست معاونت پرستاري، آقاي تيمور ن‍ژاد رئيس پيشين اداره امور عمومي و منابع انساني در جايگاه حاضر شدند و ايراد سخن نمودند.
در پايان مراسم با حضور دكتر صداقت رئيس بيمارستان، دكتر رضايي معاون درمان، دكتر مجد معاون دانشگاهي و دكتر آهنگر سرپرست معاونت پشتيباني و مديريت منابع بيمارستان با اهدا لوح سپاس و هدايا از زحمات و تلاش هاي آقاي مهندس كيايي، خانم افشاريان و آقاي تيمور نژاد در زمان تصدي مديريت مجموعه ايشان تشكر و قدرداني بعمل آمد.

شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید